۲۳ بهمن ۹۳ ، ۰۳:۲۴
محب ۰ نظر Share

من عاشق مبارزه با صهیونیست ها هستم

تحلیلی سیاسی

بررسی اندیشه های امام (ره) کار سخت و دشواری نیست ، زیرا امام (ره) بر خلاف سیاسیون دنیا با مخاطب عامی که مردم باشند به طور ساده و صریح صحبت می کرد و آگاهی بخشی به مردم عامه در اولویت خود قرار داده بود و این را می توان از سادگی و شیوایی کلام حضرت امام (ره) دریافت ، مخصوصا نظرات ایشان در رابطه با مبارزه با رژیم اشغالگر قدس که از سالهای آغازین نهضت و انقلاب درصدر بیانات ایشان بود و تیزبینی و وسعت دید امام (ره) در نگاه به مسائل دنیای اسلام را از همین موارد می توان فهمید . نقطه عطف مبارزه با رژیم ستمشاهی پهلوی را به یقین باید عاشورای سال 42 و سخنرانی طوفانی حضرت امام (ره) دانست که با نگاهی به آن می توان دریافت که از نظر امام به چه دلایلی باید با حکومت پهلوی مبارزه کرد و از علل مخالفت رژیم پهلوی با اسلام و حمله به مدرسه فیضیه چیستکه آ« را می توان در سه مورد خلاصه کرد : اول استبدادی و فاسد بودن دستگاه حاکمه سیاسی و در راس آن شخص شاه ، دوم سیاستهای ضد مذهبی و اسلامی شاه که اسلام و قرآن را در معرض خطر قرار داده بود و سوم نفوذ اسرائیل در ارکان و سطوح مختلف سیاسی ، اجتماعی و اقتصادی کشور. و با این نظران امام (ره) از همان ابتدا مبارزه با رژیم جعلی صهیونیستی را در صدر اولویت ها و اهداف انقلاب قرار دادندو بنیان های استبداد را هدف قرار می دهند. از آنجا که امام برمبنای تعلیم اسلامی اقدام به مبارزه و قیام کرده بودند پس می توان به راحتی دریافت هر جا که در دنیای اسلام ، اسلام و مسلمین تحت استعمار و استبداد قرار گرفته باشند ، امام (ره) آن جا را هدف قرار داده با آن مبارزه می کنند و از تمامی کسانی که علیه این استبدادمبارزه کنند حمایت می کنند. بر همین مبنا امام علاوه بر هدف قرار دادن رژیم پهلوی منبع اصلی استبداد و استعمار در دنیای اسلام را هدف قرار داده و در کنار مبارزه با آن  به مبارزه با رژیم جعلی صهیونیستی می پردازد،" ملت اسلام تا این جرثومه فساد (اسرائیل) را از بن نکند روی خوش نمی بیند و ایران تا گرفتار این دودمان نگین (پهلوی) است روی آزادی نخواهد دید " (صحیفه امام ، ج 1 ، ص 206 )

مشاهده می شود که امام در واقع هدف اصلی خود را از مبارزه نه فقط از بین بردن رژیم پهلوی بلکه نابودی استعمار واستکبار در دنیای اسلام می داند و آزادی ایران را در گرو مبارزه متداوم با رژیم منحوس صهیونیستی می داند. " هدف ، بزرگ تر از آزاد شدن عده ای است ، هدف را باید در نظر داشت ، هدف اسلام است ، استقلال مملکت است ، طرد عمال اسرائیل است ، اتحاد با کشورهای اسلامی است ."(صحیفه امام ، ج 1، ص 267)


از آنجا که رژیم منحوس صهیونیستی با اهدافی در دنیای اسلام شکل گرفت باید دانست که فلسطین قبل از اشغال ، تحت سلطه عثمانی بود و پس از فرو پاشی عثمانی و تسلط انگلستان بر مناطق فلسطین، با هدف ایجاد دولت صهیونیستی اقدام به خرید اراضی فلسطینیان کرده و با اعمال زور و فشار و غصب توسط نیروی نظامی ، اراضی اعراب ساکنان بومی منطقه را گرفتند و ابزاری نظیر ترور و بمب گذاری ، ساکنان منطقه را تحت فشار قرار دادند تا هرچه سریعتر به خواسته های خود برسند . بعد از خروج سر کنسول انگلستان از فلسطین ، ساکنان یهودی منطقه با وجود در اقلیت بودن محض ، علام استقلال کرده و با توطئه آمریکا و انگلیس اعلام موجودیت کردند که از همان ابتدا با به رسمیت شناختن اسرائیل از طرف آمریکا وشوروی این غده سرطانی به طور رسمی ایحاد گردید. پس از این اتفاق و اعلان جنگ 4 کشور عربی علیه اسرائیل و شکست آنها پس از نقض آتش بس سازمان ملل و شکست در جنگ های دیگر بعد از آن در سال های 1956 و 1967 و 1973 ، این غده سرطانی با خریدن و نفوذدر حاکمیت ها کشورهای منطقه سعی در انحراف آنها و تحت سلطه در آوردن آنها کرد ، که اولین این کشورها که اسرائیل را به رسمیت شناخت مصر بود. اما امام (ره) همیشه با تیزبینی خاصی اهداف اسرائیل را بر ملا می کرد و بی واسطه شرح می داد تا دنیای اسلام را از این غده سرطانی نجات دهد. " همه باید بدانند که هدف دولت های بزرگ از ایجاد اسرائیل ، تنها با اشغال فلسطین پایان نمی پذیرد ،آنها در این نقشه اند که پناهبر خدا تمامی کشورهای عربی را به همان سرنوشت فلسطسن دچار کنند." ( صحیفه امام ،ج1،ص193 )

هر چه که بگردیم در اندیشه امام (ره) مبارزه با اسرائیل جز تفکیک ناپذیر آن می باد و امام به طور مداوم بر مبارزه با این غده سرطانی تاکید داست و حتیبا سوء ظن نسبت به اقدامات به اصطلاح خیرخواهانه آمریکا و اسرائیل می نگریست. " اگر آمریکا و اسرائیل لا اله الا الله بگویند ، ما قبول نداریم ، چرا که آنها می خواهند سر ما کلاه بگذارند ، آنها که صحبت از صلح می کنند ، می خواهند منطقه را به جنگ بکشند ." ( صحیفه امام ، ج 15 ، ص 339 )

بررسی بیانات و دیدگاه حضرت امام (ره) درباره اسرائیل این موضوع را به طور کامل مشخص می کند و ایشان بارها و بارها بر نابودی این غده سرطانی تاکید کرده اند و با نام گذاری روز جمعه آخر ماه رمضان به نام روز قدس مهر تاییدی بر آن زدند تا مسلمانان این وظیفه اصلی خود را از یاد نبرند و همیشه از مبارزین علیه اسرائیل حمایت کرده اند.

" اسرائیل باید از صفحه روزگار محو شود."

" بر هر مسلمانی لازم است خود را علیه اسرائیل مجهز کند."

" بر همه آزادیخواهان جهان است که با ملت اسلام هم صدا شده و تجاوزات غیرانسانی اسرائیل را محکوم کنند "

" ایران دشمن سرسخت اسرائیل بوده و هست."

" ما با اسرائیل چون غاصب است ودر حال جنگ با مسلمین ، روابطی نخواهیم داشت "

و از موارد موضع گیری های حضرت امام (ره) علیه اسرائیل بسیار زیاد است که در این مقال نمی گنجد و فهمیدن اندیشه ایشان در این رابطه کار سخت و دشواری نیست.

اما  نکته جالب توجه تطور فکری عده ای است که خود را منتسب به جریان خط امام می دانند و به راحتی مواضع امام (ره) را دراین مورد از یاد می برند و در کوران فتنه 88 شعار نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران سر می دهند ، اما وقتی با جنابات این رژیم رو به رومی شوند برای از بین نرفتن ژست انسان دوستی خود و حرف خودشان بعد از 5 سال برائت می جویند.


پ.ن : این مطلب به عنوان مقدمه یک مقاله برای یکی از دوستان نوشته شده است و به همین علت ناقص تمام شد.

نظرات (۰)

هيچ نظري هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

تصاوير منتخب